TR på DVD i Sverige den 6 oktober

Enjoy.se kan man nu förhansboka The Runaways både på DVD och Blu-Ray! Filmen kommer att släppas den 6 oktober i år, i alla fall enligt hemsidan.

DVD:n kostar 169 kr och Blu-Ray 249 kr. Filmen har fått åldergränsen 11 år här i Sverige. (I USA är den R-rated, dvs från 17 år.)



Handlingen från Enjoy:
Kristen Stewart och Dakota Fanning är rockstjärnorna i en musikalisk historia om flick- och tonårsbandet The Runaways som rockade på 70-talet!
I filmen får vi följa de två vännerna, Joan Jett och Cherie Currie, på deras väg från ett rebelliskt tonårsliv i Kalifornien till stjärnglansen i The Runaways det legendariska bandet som banade väg för senare generationers tjejband. Managern Kim Fowley tar Joan och Cherie under sina vingar. Han skapar en otrolig succé av två trubbiga och orutinerade individualister. Vi får en spännande inblick i det stormande samarbetet, både på och utanför scenen. Med en hårt upparbetad rockimage och talang är vägen till stjärnhimlen kort för de två: Joan med bandets sanna rock & roll-hjärta och Cherie med sitt Bardot-liknande utseende blir den självklara sexsymbolen.


Lite extramaterial kommer också att vara med: Plugged in: Making the film, Kommentarer av Joan Jett, Kristen Stewart och Dakota Fanning.

Tack till Maria för tipset!

Skrivet av: Jossan
Tid: 13:54:29
Datum: 2010-07-21
Maria
Jag har faktiskt redan sett filmen coh jag älskar den. Jag var ett fan av både The Runaways och Joan Jett innan jag visste att filmen skulle göras och jag blev riktigt glad när jag fick reda på att Kristen skulle spela Joan och det har ju visat sig att hon gjorde ett kanonjobb.

Kristen är en av mina absoluta favoritskådisar och jag har nästan alla filmer som går att få tag på i Sverige med henne.

jag älskar eran sida måste jag också passa på att säga. Ni gör ett kanonbra jobb!
Tid: 14:36:39
Datum: 2010-07-21
Marie
Vad menar man med r-rated ? :)

Tid: 14:41:59
Datum: 2010-07-21
Maria
Marie: R rated= Under 17 requires accompanying by a parent or adult guardian, alltså är man under 17 år måste man gå med en vuxen.
Tid: 15:05:46
Datum: 2010-07-21
Lina
låter som en bra film :) ....Vet nån när Eclipse kommer ut på DVD ?? :D
Tid: 15:41:59
Datum: 2010-07-21
£lin
har dem filmen redan på DVD

älskar filmen<3
Tid: 19:40:56
Datum: 2010-07-21
Ella
Man kan typ boka på www.cdon.com oxå :D
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar