Skänker pengar till halvvägshus


Kristen Stewarts pengar: Vad har sex med det att göra?


Flytta på dig, Angelina Jolie! Kristen Stewart har planer på att hjälpa världen hon också. Twilight-stjärnan avslöjar...
Hon planerar att utveckla ett nätverk av halvvägshus för att hjälpa de som vill återhämta sig och få tillbaka sin liv, en idé som blev inspirerad av hennes forskning kring rollen som en förrymd inom sexbranschen.

"Varje gång jag hör att någon är riktigt rik, den första frågan är, "Gör du något med det? Eller, typ, chillar du? Sitter du bara på det?'" säger Stewart i det nya numret av Vouge. Stewart som rapporteras får mer än 25 miljoner dollar för de två Breaking Dawn-filmerna säger att "Just nu är det den saken jag känner mig mest ansluten till" om om halvvägshusen.

Även om skådespelerskan nu kan hjälpa de mindre lyckosamma på Jolie-vis, betyder det inte att hon saknar att ha ett så kallat vanligt liv. "Det finns inget bra sätt att säga det här på" säger hon. "Jag kan inte bara gå till köpcentret. Det stör mig att jag inte kan vara utomhus speciellt ofta. Och även att aldrig bara vara "någon tjej" igen. Bara att vara någon tjej vid något ställe, det är borta."

Ingen överraskning, men Stewartvägrade att prata om hennes relation med Robert Pattinson. "Det är inte mitt jobb," säger hon.

Hur som helst, så lärde vi oss att under hösten (då intervjun ägde rum), läste hon Anna Karenina, Dave Cullens Columbine och Into the Wild-författaren Jon Krakauers Under the Banner of Heaven. Hon erkände att Los Angeles musikern Jenny Lewis lämnar henne fullständigt starstruck. "Hon är den enda personen jag någonsin mött som jag inte fungerar kring," säger hon.

Hon lyssnar också på The Shins och Broken Bells och hon är en Food Network-junkie på grund av att hennes nya hobby är matlagning. Åh, och hon tycker även verkligen om att spela - redo för det här? - golf!

Och kommer ni ihåg när Jodie Foster berättade för oss att hon inte trodde Stewart skulle vidareutveckla skådespelet efter att hon jobbat med henne i Panic Room? Tja, nu erkänner KStew, "Vid den tidpunkten tyckte jag bara att det var kul. Jag tror inte att jag skulle ha klarat av att bli en skådespelerska om jag inte hade startat vid 9 års ålder. Jag skulle ha varit den sista personen att ställa mig upp och säga 'Jag skulle vilja medverka i pjäsen.'"

Källa

Skrivet och översatt av: Jossan
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar