Welcome to the Rileys: vad tyckte du?

Igår hade Welcome to the Rileys premiär i några få städer i Sverige: Stockholm, Göteborg och Malmö. (Tydligen inte Uppsala som vi fått information om tidigare.)

▪ Gick du och såg filmen?
▪ Vart såg du den någonstans?
▪ Vad tyckte du?
▪ Rekommenderar du andra att gå och se den? Även någon som inte är ett Kristen-fans?
▪ Vad tyckte du om Kristens skådespel?
▪ Levde den upp till dina förväntningar?
▪ Tycker du att filmen var förutsägbar?
▪ Det bästa respektive det sämsta med den?
▪ Vilken scen gillade du bäst?
▪ Diskutera på!

Observera att kommentarerna kan innehålla spoilers!


Bildkälla

Skrivet av: Jossan
Tid: 15:58:39
Datum: 2011-01-22
Selma
Ja, det gjorde jag.

På Bergakungen i Göteborg.

Jag skulle nog ge den en 7:a av 10.

Det beror på vad man är för person. Om jag gillar sci-fi filmer och action filmer och romantiska komedier vet jag nog inte vad jag ska säga men om man är en sån person som mig som söker efter bra skådespel och ganska så verkliga filmer så gör jag det lätt.

Det var jätteskumt att se Kristen i den rollen eftersom man inte är så van att hon spelar så öppet sexuella personer men hennes perfomance var superb.

Nja, jag letade efter bra skådespel och det fann jag. Både från Kristen och Melissa Leo.

Nej,slutet kom lite sådär oväntat. Trodde att det skulle sluta med att dem adopterade henne eller dylikt.

Det bästa med den var Kristen & Melissa. Tyckte att James Gandolfinis southern accent var lite dålig men aa. Det sämsta var att filmen hade så liten budget. Skulle blivit bättre med en större.

När Kristen får flipp på killen som stjäl hennes pengar. Underbart skådespel och dem roligare scenerna från filmen.



Det är synd att Kristen inte fick mer uppmärksamhet för denna roll som Joan Jett i "The runaways". Att t.ex. Angelina Jolie fick en Golden Globe nominering i "The Tourist", som enligt mig suger är bara bisarrt. Kristen förtjänar mer uppmärksamhet och jag tycker att det är synd att alla ser henne som Twilight- tjejen.
Tid: 16:00:07
Datum: 2011-01-22
taika
Ska se den om ungefär en timme, skriver sen. :D
Tid: 16:20:17
Datum: 2011-01-22
Frida
Ja jag såg filmen.

Jag såg den på Victoria i Stockholm.

Jag tyckte den var bra, en ganska speciell film, men väldigt rörande och bra.

Ja, det gör jag.

Hon spelade jättebra, det var lite konstigt att se henne som någon annan än Bella. Men hon spelade superbra, och efter ett tag kändes det ganska naturligt.

Jag hade faktiskt inga förväntningar, så ja.. :)

Nej det tycker inte den var förutsägbar, jag tänkte hela tiden "oj nu kommer det hända.." men så gjorde det inte det.

Det bästa är att jag tycker Kristen är en asbra skådespelerska, hon visar verkligen känslor när det kommer till sådana starka scener. Det sämsta... det var nog slutet, det var ett öppet slut, jag hatar när man inte får veta vad som händer.

Min favoritscen var när Kristen fick flipp och blev assur på Louis, och gav henne en örfil. För scenen var väldigt stark, den berörde mig.

Tid: 18:39:15
Datum: 2011-01-22
Lilly
har inte sett filmen (bor i en rätt liten stad) men ville bara skriva att jag håller med Selma om att det är synd att så många ser Kristen som "Bella" och tror att hon inte kan göra något mer :)
Tid: 19:24:49
Datum: 2011-01-22
Agnes
Jag såg den i sthlm på Grant(tror att den heter så...X) .

Filmen rörde upp många känslor hos mig, speciellt när Mallory blir rånad och är asförbannad(haha stackars kompisen!) och sen bryter ihop och sätter sig ner och gråter...

Ja, filmen var sjukt bra.

Det var lite udda att se henne iden rollen, men coolt att hon kan spela så många olika roller, och som alltid var hon otrolig!

Ja den levde upp till mina förväntnigar.

Nej, men på ett bra sätt.

Jag tyckte att filmen var rolig och underbar på många sätt, kan inte komma på det bästa. Men det sämsta...va svårt :( neej jag vet inte, som selma sa skulle den blivit ännu bättre om budgeten varit större.

Bästa scenen är när Mallory och Louis äter middag och hon berättar om Emily, vackert <3

Tid: 19:41:50
Datum: 2011-01-22
Fanny


Japp jag såg filmen!

I Stockholm, Grand.

Jag gillade den verkligen. Blev galen i Kristens karaktär Mallory. Gillade hennes personlighet och hopplöshet, hennes humörsvängningar och beteende.

Ja tror att Welcome To The Rileys är en film man antingen hatar eller älskar. Jag kan inte rekommendera filmen till alla, den passar inte alla och är rätt speciell. Men den passade mig.

Kristen spelade otroligt bra! Verkligen. Hennes karaktär blev så verklig.

Jag hade inte så många förväntningar, såg bara fram emot att se Kristen agera i en film igen. Men de få förväntningar jag hade om filmen levde upp till mina förväntningar!

Nej jag tycker inte filmen var förutsägbar?

Det bästa var hela storyn... jag tycker filmen fick en bra helhet och budskap, typ... Den väckte starka känslor. Det sämsta kan vara att det inte riktigt hände så mycket, det var inga riktigt händelser.

Slut scenen var nog min favorit, där får filmen en helt annan vändning. Det gillade jag.

Tid: 00:10:35
Datum: 2011-01-23
Mona
Jag såg filmen på Bergakungen i Göteborg.

Jag tyckte verkligen om filmen, det är nog en av mina favorit filmer med Kristen. Jag hade höga förväntningar och filmen var verkligen jättebra.

Jag rekommenderar att dem som gillar den sortens filmer som tar lite tid och är lite djupare ska gå och se den.

Eftersom jag hade läst manuset, sett klipp, bilder och hört från andra om filmen så kan jag inte riktigt svara på om den är förutsigbar eller inte. Men min vän som inte visste något om filmen blew överrasked av slutet så jag antar att det var ganska oförutsigbart.

Jag tycker Kristen är en väldigt verklighets trogen skådespelare och hon gör att Mallory verkar verklig och man tror på henne.

Jag skulle aldig kunna välja en favorit scen för jag tycker alla scener hade ganska stor betydelse och alla scener känder liksom son starka scener. Jag älskade verkligen dialogerna i filmen, och när man kan se att Mallory faktiskt bara är ett barn, till exempel när hon blir arg, och efter ett litet bråk med Doug (Gandolfini) när dom blir sams igen.

I början av filmen var det nånga scener där man bara visade en bild kan man säga, och utan något ljud, alltså det fanns ingen bakrundsmusik, vilket jag kan tänka mig många tycker är segt och tråkigt, speciellt unga, men jag gillade det.

Det var absolut inte stårt för mig att se henne som Mallory, eftersom jag sett Kristen i så många filmer. Kristen är Kristen för mig, och hoin spelar alla sina karaktärer så att dom känns äkta och Mallory är en av mina favoritkaraktärer.

Jag kommer definitivt köpa DVDn när den kommer ut och jag tycker alla borde se filmen för den är väldigt gripande.
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar