Ge förslag till en ny design

Jag tänkte börja jobba lite på en ny design, och för att kunna göra så många som möjligt av er nöjda så tänkte jag nu fråga i förväg vad ni vill ha.

Konstruktiv kritik
▪ Vad är bra på sidan nu?
▪ Vad får absolut inte tas bort?
▪ Vad är mindre bra?
▪ Vad behöver inte finnas kvar?
▪ Vad behövs för att sidan ska kunna bli ännu bättre?
▪ Är det något moment på sidan som är irriterande för ögonen och borde undvikas? De prickade kanterna kommer inte att användas igen, det är en sak som är säkert.
▪ Vad tycker ni om att headern "rör på sig"? Något vi borde satsa på igen?
▪ Rundade kanter, ja eller nej? (Fungerar ej i Internet Explorer dock.)

Ge förslag!
▪ Jag funderar på att använda bilderna från årets MTV Movie Awards, hur låter det? Jag vill gärna använda aktuella bilder och de bilderna är ganska färgfyllda vilket kan bli fint på bloggen. Men har du andra förslag, så tveka inte att skriva en kommentar. Update: Det blir nog bilderna från Glamour Awards istället eftersom de är mer neutrala.
▪ Vad för "färgtema" ska vi använda? Alltså det som nu är beige/ljusbrunt. Tänk på att det ska passa bra ihop med bilderna i designen (alltså de från MMA/Glamor Awards).
▪ Övrigt?


Ps. Att säga att sidan suger eller liknande kommer inte hjälpa så då är det lika bra att inte säga något alls, men konstruktiv kritik uppskattas!


Orginalbild: Bildkälla

Skrivet av: Jossan
Bild redigerad av: Jossan - Vid användning länka och ge cred till kristens.se
Tid: 14:52:32
Datum: 2011-06-14
VanessaAnneHudgens
Hej:) Har precis hittat hit till eran blogg. Den är väldigt bra tycker jag. Jag tycker definitivt att ni ska ha kvar det som står på sidan med alla filmer och de som hon har varit med i eller är aktuell i:) Rörliga bilder är coolt så det kan ni ju med ha ifall ni vill:)
Tid: 15:13:35
Datum: 2011-06-14
Anonym
tycker att själva upplägget med allt är bra som det är nu. kanske röd färg?
Tid: 15:18:27
Datum: 2011-06-14
Märta
Tycker att allt är perfekt just nu! Färgerna som skulle fungera är rött och också typ silver och vitt (från detaljerna på hennes klänning på MMA)! :)
Tid: 15:24:47
Datum: 2011-06-14
Yazmin
Kanske typ rött och svart.
Tid: 15:27:52
Datum: 2011-06-14
Katte
Oj vad svårt. Älskar så som det är nu med alla kategorier högst upp brevid headern och allt annat till vänster om den, det måste ni ha kvar tycker jag. :) Om ni går med MMA bilderna kanske ni ska satsa på ett lite rockigare färgtema eftersom hennes stil var mer åt det hållet då? :)

Är inte jätteförtjust i vitt och rött men om man gör det på ett snyggt sett med en riktig snygg röd och silver&vitt som Märta föreslog så kan det nog bli helt okej :)

Och som ni har nu har ni ju en "bild"bakgrund och inte bara en färg som bakgrund (även om den mestadels är det), det tycker jag ni ska ha med nästa också. Bara enfärgad bakgrund är så tråkigt, men är det något mer i den blir den intressant som den här :)



sorry för walltext jag är bra på att babbla ^ ^

finns inget som behöver tas bort iaf :)
Tid: 15:31:58
Datum: 2011-06-14
Alice
Låter jättebra att använda lite bilder från MMA! :)



Kanske någon bid från Elle outtakes? T.ex denna:

http://kristens.se/images/2011/30_147049543.jpg



Eller kanske från Vanity Fair(fast det var ju i och för sig inte så nyligen):

http://twilightskane.blogg.se/images/2009/kristen-stewart2_l_49204574.jpg



Men det kanske inte blir så bra att BÅDE ha bilder från MMA och t.ex Elle outtakes så i så fall tycker jag kanske MMA eftersom de är mycket nyare!



Funderar på om man kanske kunde ha rörliga bilder? Jag vet inte vad de kallas, men alltså sådana bilder som är som videor som går om och om igen. Men det kanske blir för "störande" och det kanske inte finns så många sådana i så bra kvalitet...? <3

Men jag gillar att headern "rör på sig". Men det kanske är jättesvårt att fixa. Det ser väldigt proffsigt ut i alla fall! ;)



Men det var bara några snabba förslag, och det här var ju bara min åsikt. Du har nog mycket bättre ideér! :)
Tid: 15:41:03
Datum: 2011-06-14
Jossan - kristens.se
Katte: Ska se hur jag kan göra med bakgrund! Det är lite trixigt med det eftersom alla har olika storlek på sin datorskärm, och då kan det se olika ut för olika personer. Men på något sätt ska det självklart gå att ordna! :) Det är bra att du skriver på förresten. ;) Frågar ju för att jag vill veta, haha.



Alice. Nejdå, det är inte ett dugg svårt att fixa så att headern blir rörlig. :) Jag har funderat på fler rörliga bilder i designen, men risken finns ju då att bloggen ser ut som en julgran med massa blinkande saker i. Men vi får se! Kan göra så att bilderna rör på sig om man håller pilen över dem eller liknande.
Tid: 15:50:24
Datum: 2011-06-14
Linaa
Rött och blått kanske?



Jag tycker att kategorierna är lite "störande/svåra att hitta" då de alla är efter varandra och inte under varandra :) Rundade hörn på bloggen skulle vara kul :)
Tid: 16:09:45
Datum: 2011-06-14
Paul Wesley Fans (MÄRTA)
Skriver igen! :) Tycker att det skulle vara skoj också med lite nya och tuffa saker! Ni kommer alltid på något skoj så det skulle ju vara kul med någon liten ny detalj. Det kunde vara kul att piffa upp menyerna också! Kramar! :)
Tid: 16:45:57
Datum: 2011-06-14
http://theericsaades.blogg.se/?tmp=14164
Nu har jag lagt till dig kram :) <3
Tid: 16:46:12
Datum: 2011-06-14
therese - seul.blogg.se
här kommer en liten lista med mina synpunkter.



- de prickade kanterna får gärna tas bort =) har inte sett dem innan men nu dras blicken dit hela tiden haha :P



- bilderna från mma skulle passa väldigt bra i en ny design. älskar dem bilderna. färgstarka och kristen ser fruktansvärt vacker ut. men även bilderna från glamour uk awards tycker jag var väldigt fina. till exempel översta bilden i det här inlägget: http://kristens.se/2011/june/bilder-fran-glamour-uk-awards.html#comment

det går ju att använde bilder från två olika event =)



- som färgtema tycker jag inte att det ska vara för mörka färger. till exempel svart och rött skulle göra bloggen väldigt dyster och när jag ser de färgerna så relaterar jag dessutom direkt till twilight. skulle alltså så ut mer som en blogg om twilight än om kristen.

de grå/silvriga tonerna i hennes klänning från glamour uk awards tycker jag skulle passa väldigt bra som färgtema. det stjäl dessutom inte direkt någon uppmärksamhet från övriga bilder på bloggen/i designen.



- själva grunderna, hur sidan är uppbyggd tycker jag är väldigt bra. det enda som jag tycker skulle kunna ändras är hur kategorimenyn ser ut och själva headern. inte inforutan bredvid där det finns länkar till filmsidan osv utan bara själva headern. om det ska finnas rörliga bilder kvar i den så tycker jag att dem ska smälta in bättre.



- tycker inte att det ska vara rundade kanter. var och varannan blogg har det och personligen är det något jag tröttnat på.



så, känns som jag skrev världens längsta kommentar nu, men men.

tror ni kommer fixa designen hur fin som helst hur ni än gör för det brukar alltid bli så fint =)

kram!
Tid: 18:30:37
Datum: 2011-06-14
Katte
måste göra en input igen, snälla inte rött och blått för det ihop med det automatiska vita = så kommer usa's flagga vara det enda man tänker på så fort man kommer in på sidan x)
Tid: 18:36:15
Datum: 2011-06-14
Alexandra
Jag vet inte om ni kanske har haft bilderna från Scream Awards bland designen någon gång, men annars skulle det nog vara kul med bilder därifrån.

Kanske med någon väldigt, väldigt ljus bakgrund osv.

Men MMA bilderna kommer inte bli helt fel heller. ;)
Tid: 18:48:53
Datum: 2011-06-14
Jossan - kristens.se
Katte: Jag kommer inte att välja två starka färger, så oroa dig inte. Väljer en färg och så får designen vara i olika nyanser av den, som den här är. Blått och rött går inte ens så bra ihop... ;D
Tid: 19:39:53
Datum: 2011-06-14
Emma
Jag tycker hon är jätte söt på den bilden ni har redan, men visst de vore kul att ta en mer nyligen bild. Och hon var jätte söt på MMA.. De bilderna på rob och henne är hon jätte söt, även de bilder hon är med taylor..



Sen ett föreslag, vore att man kanske ska ändra hur man skriver kommentarerna. På andra bloggar så skapar man ett konto, och när man skriver ett inlägg som loggar man in.. Sen får mail om någon har kommenterat till ens inlägg/text. Vore bra, så kan man kolla om någon har kommenterat till ens text.. Bara ett litet förslag..
Tid: 19:47:30
Datum: 2011-06-14
Jossan - kristens.se
Emma: Jag tror inte det funkar på Blogg Esse, som är vår bloggserver, tyvärr. De andra bloggarna du menar måste nog ligga på Wordpress eller någon annan sida. Men om det är någon blogg.se-blogg du vet som har så, länka gärna så kan jag ta kontakt med den personen! :)
Tid: 21:11:57
Datum: 2011-06-14
Anna
Hej! Att inte göra sidan "för mycket", att inte göra den för flashig eller hårda, skrikande färger - det skulle jag verkligen be om att få slippa :D Egentligen tycker jag om sidan väldigt mycket som den är, men det är aldrig fel på lite nytt. Men min önskan är i alla fall att hålla det stilrent, lugna färger så man kan koncentrera sig på inläggen - men gärna snygga bilder på Kristen - som om det finns något annat ;D
Tid: 22:18:40
Datum: 2011-06-14
- - M a j a s B i l d e r - -
Själva gunden som ni har nu tycker jag är super. Bilderna från MMA i en header samt lite färgändringar (vet dock inte vilka färger som skulle kunna passa) skulle vara som pricken över i:et!
Tid: 19:10:14
Datum: 2011-06-15
neda
mer breaking dawn bilder tycker jag :)

Tid: 19:50:34
Datum: 2011-06-18
Elin g
De skulle va coolt om ni hade alla bilder där hon håller i ett pris för då ser man ju hur mkt hon har vunnit:-) elr mtvbild de ni hade förslag på och färgen ska då vara lite rockigare (mörka färger) :-D
Tid: 21:25:54
Datum: 2011-06-20
Lina
Skulle ni inte kunna ha en "frågelåda" på bloggen typ då från http://blogresponse.com/ , det skulle vara kul.... :)
Tid: 21:25:57
Datum: 2011-06-20
Lina
Skulle ni inte kunna ha en "frågelåda" på bloggen typ då från http://blogresponse.com/ , det skulle vara kul.... :)
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar