21 juni, oförglömligt

Jag (Jossan) har fortfarande inte fått bilderna mailade till mig men jag lägger upp dem senare helt enkelt. Men eftersom jag åker bort imorgon och är borta i två veckor tänkte jag ändå berätta om min måndag nu medan jag fortfarande kommer ihåg allt. Det är väldigt detaljerat nu, men jag vet att det finns de som är intresserade!
Vill ni bara läsa om Meet&Greetet så scrolla ner så har jag satt en egen "rubrik" på det.

Så här kommer (ändligen) min måndag med presskonferens och meet&greet.

I torsdags (17/6) blev jag uppringd av en tjej på Metro som meddelade att jag hade vunnit deras tävling. Priset var att få gå på presskonferensen med Kristen och Taylor, skriva en artikel om det i Metro, Meet&Greet och även 2 VIP-biljetter. Jag började storböla på en gång och kunde inte tro att det var sant. Jag blev även intervjuad och intervjun finns här, sidan 34.

Redan nästa dag fick jag gå och se The Twilight Saga: EclipseGrand bio här i Stockholm för att kunna ställa frågor om filmen på presskonferensen. Jag har skrivit på kontrakt om att jag inte får berätta minsta lilla om filmen. Får inte ens säga om den var bra eller dålig. Vill inte bli stämd eller något av Summit Entertainment så jag ska hålla tyst.

Jag på Grand bio.


Måndag:
Var i Göteborg dagen innan på en festival så klockan 03:00 tidigt på måndag morgon gick jag upp och vid klockan fyra lämnade vi Göteborg bakom oss. Vid 8:45 var jag inne på Metros redaktion. Där fick jag veta mer hur en presskonferens går till och hur jag skulle skriva min artikel bland annat.

Ett tag efter åkte vi mot Grand Hotel där presskonferensen skulle hållas. Jag hade varit så nervös hela helgen att jag konstant haft ont i magen, och väl inne lättade det inte precis. Jag och tjejen från Metro, Kattis, satte oss i salen där allt skulle hållas. Medan fotograferna stod i ett annat rum och fotograferade Kristen och Taylor så fick alla vi reportar och journalister se klipp från Eclipse.

Sedan kommer Kristen och Taylor in i rummet. Jag tror att mitt hjärta stannade för någon sekund då. De såg ut precis som på bilder och videor, bara ännu vackrare. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig riktigt, men det kändes verkligen som en dröm att få se dem på riktigt. Genom mitt huvud for det "det här är en dröm".

Jag inne på Grand Hotel innan presskonferensen.
 

Presskonferensen började och Kattis (reportern från Metro) hade peppat mig att jag måste ta för mig om jag skulle ställa en fråga. Alla skulle inte få chansen till det. Förstå frågan var från Life in the City, sen fick faktiskt jag ställa en fråga. Min mun var så sjukt torr så jag var inte säker på att jag skulle kunna prata. Jag skakade av nervositet. (Det är därför jag låter så knasig, haha.)
"How do you respond to people telling you they love you?" Svaret kan ni se här, några minuter in i första videon. Eftersom det var Taylor som svarade pushade jag på lite för att få ett svar av Kris också.

Jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg så jättemycket av presskonferensen så jag är glad att det finns på video. Jag kommer ihåg delar, men det hela är lite luddigt. Det var ju så overkligt! Den höll på i lite över en halvtimme i alla fall.

Jag utanför Grand Hotel.


Sedan gick jag och Kattis och åt. Jag började även skriva på min artikel, den skulle ju vara klar nästa dag! Ni kan läsa den här, sida 26 (tydligen sida 28 för mig i PDF-versionen..?). Kattis skulle på en mer personlig intervju med skådespelarna så under tiden satt jag i Grand Hotels lobby och skrev på min artikel. När hon var klar så skulle vi skriva en lista till Kristen med svenska band för att hon kände inte till några! Självklart fick vi lite blackout men det blev ändå ganska många till slut.

Klockan hade hunnit bli ganska mycket vid det laget, ca 15:00. Kattis intervjuade mig lite snabbt, sen behövde jag skynda mig iväg för att möta min lillesyster som jag skulle ta med mig på fan-eventet. Klockan 16:00 mötte jag upp en av Metros fotografer som fotade mig vid kön utanför Hovet. Och kön var hur lång som helst! Efter fotograferingen ställde vi oss sist i kön. Vi hade inget företräde eller så, utan bara vanliga VIP-biljetter. Insläppet gick riktigt fort och kön rörde sig framåt väldigt snabbt. Vi var ju inte precis först in, men det var okej för mig i alla fall. Jag hade ju något bättre framför mig...

Min Meet&Greet biljett och Press-passet.


Meet&Greet:

När eventet just hade börjat tog jag mig in till delen där de med Meet&Greet pass bland annat stod. Dels för att slippa stå och trängas och dels för att jag ville vara säker på att jag kom till meet&greetet i tid. Där mötte jag upp Metros fotograf som skulle ta foton på mig senare med TayStew.

Ca 18:40 så delades alla med Meet&Greet upp i grupper om 5-6 personer. Det fanns inte tid till att alla skulle träffa dem en och en. Jag hamnade i första gruppen. Vi fick gå backstage på Hovet och när vi gick in där vi skulle möta Kristen och Taylor var jag så galet nervös. Men samtidigt så otroligt glad och förväntansfull! Men när vi kommer in märker vi att de inte är där. Fotograferna provfotar oss lite och sen sätter vi oss vid ett bort. Efter ca 10 minuter får vi reda på att Kristen och Taylor just lämnat hotellet och kommer om ytterligare 10-15 minuter. De andra i min grupp som vunnit Meet&Greet var inte svenska (norska och danska) men vi satt och pratade lite så länge.

Sen står vi berädda att fotas när vi får höra att Kristen och Taylor har anlänt. Det får blir gruppfoto eftersom, som sagt, det inte finns tid till mer. Men jag står som tur är i mitten, så vi kan "klippa ut" mig sen till tidningen!

Jag, Taylor och Kristen!


Kristen och Taylor kommer in i rummet med vakter och allt vad det är. Lampor lyser oss rakt i ögonen så man ser lite dåligt, men så kommer de och skakar hand med oss och då ser vi dem ju hur bra som helst. Kristen presenterade sig vid namn vilket var lite roligt! Alla får varsin kram av Taylor och jag kan berätta att han var väldigt mjuk. Och det var en ordentlig kram, inte en sån där fjuttig enarmskram.
De ställer sig bredvid mig bakom en tjej i rullstol och alla fotas tillsammans med dem.

Efter en del foton tagna så får vi autografer. På grund av tidsbristen får vi bara ta en autograf var (alltså en av varje). Först får jag Taylors autograf och innan han börjar skriva så frågar han om jag vill att han ska skriva mitt namn också. Klart att jag sa ja! Så jag sa vad jag hette och han sa något i stil med "ooh... you'll have to spell that for me". Så jag bokstaverar mitt namn för honom och han skriver ner och sen sin autograf.

Kristen skriver autograf till mig!


Jag tar mig vidare till Kristen och får vänta lite grann för hon skriver åt en annan tjej. Sen är det min tur och jag stäcker fram min poster. När hon skrivit lämnar hon tillbaka den och jag säger tack.
Och här visste jag att om jag inte frågar om en kram, så kommer jag att ångra mig hela livet. Så frågan blir helt naturlig "Can I have a hug?" och Kristen svarar "Yeah, of course". Och så fick jag en kram av henne, och det var också en ordentlig kram.

Autograferna. Dålig bild, det syns bättre i verkligheten.


Sen så medan alla fick sina autografer så stod jag mest och njöt av stunden. Var nära att jag fick ta en till bild med Taylor men någon vakt eller vad det var sa att det inte var okej. Så sen var det slut, och vi var tvugna att gå ut. Det låter jättekort, och det var ju inte speciellt länge heller. Men jag lovar, det var så sjukt underbart i alla fall!

Så hur var dem? Jättetrevliga uppfattade jag dem som, men det var så stressigt så det blev ju inte så jättemycket prat. Taylor var kortare än jag trodde att han skulle vara (men fortfarande en bra bit länge än mig, och jag är 1,66m). Kristen var så galet smal också. Jag visste att hon var smal, men i verkligheten såg hon ännu mer skinny ut! Inte ohälsosamt eller läskigt smal, men ändå. Och hon hade världens läskigaste klackar! Minst 12 cm höga och sjukt tunna. Det är därför Taylor höll henne i handen när de gick ner för trappan sen från scen. Hade ju inte varit så kul för henne om hon ramlat..!

Och det var inte alls svårt med engelskan. På presskonferensen så blev det ju lite knasigt för jag var så torr i munnen. Men under Meet&Greetet så blev det bara automatiskt att prata engelska. Jag hade inte tänkt ut något innan utan det bara flöt på.

Om jag ska summera det hela i ett ord: AWESOME!

Skrivet av: Jossan
Tid: 01:03:07
Datum: 2010-06-24
Linn;)
ÄR så jävla avensjuk!!!!!! :O
Tid: 01:35:31
Datum: 2010-06-27
Lovisa
Vilka va de svenska banden som ni skrev ned till henne? Blev lite nyfiken!
Tid: 14:14:05
Datum: 2010-06-27
Bella
Låter hur coolt som helst! verkligen en upplevelse! :D
Tid: 17:48:06
Datum: 2010-08-08
Emma
Åh! är så sjukt jävla avundsjuk!!!! Fick inte ens nån autograf på eventet (hade sittplats) så orättvisst att man inte fick nån chans bara för att man satt :(( Kommer må dåligt för det länge i framtiden!:'( Men ,iallafall fan vad kul för dig!! :)
Tid: 13:57:59
Datum: 2010-09-19
miranda
åhh går inte att fatta att du faktiskt träffat dom!!! fy fan vad roligt! jag vill också!!!!!!! =)
Tid: 19:45:47
Datum: 2010-12-09
Adina
Usch vad avundsjuk jag är!

När jag läste att du frågae om en kram, och fick en av Kristen började tårarna rinna!
Tid: 18:23:11
Datum: 2011-11-28
Emmy
vad var din motivering? :D jag ska vara med i en tävling nu där man behöver en motivering och tänkte att jag kanske kunde ta lite inspiration från din eftersom att din vann! ;)
Tid: 18:38:33
Datum: 2011-11-28
Jossan - kristens.se
Emmy: Du kan läsa den här [ http://j.mp/p1DeeD ] :)
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar