Design 10.0


Efter drygt fem månader sedan den senaste uppfräschningen har vi nu en ny design på Kristen S. Ganska enkel, stilren och praktisk. Den går i grönt, vilket vi bara använt oss av en gång under en kort period tidigare och då var det bara på små detaljer. Det lila började kännas lite kallt och hårt. Och trots att jag tagit bort alla runda hörn så känns den nya designen på något sätt ändå "mjukare", tycker jag.

Men en av de största anledningarna till förändringen var att kodmallarna behövde uppdateras på grund av fel som jag inte kunde hitta orsakerna till. Därför var det faktiskt nödvändigt med en ny design. Dessa problem är i alla fall åtgärdade nu.

Några av de nya funktionerna på sidan:
  • Menyn har fått en slide-effekt vilket gör att vi får plats med mer information utan att det blir plottrigt. Du klickar alltså bara på respektive rubrik för att se mer.
  • Fliken "Kommande händelser" finns nu i menyn, där ni hittar datum för framtida event och liknande. (Säg till om jag råkat glömma något.)
  • Nya länkar/sidor för information och länkbyten.
  • Vi har nu en FAQ (vanliga frågor).
  • Vi har tagit tillbaka sökrutan, vilken hittar i övre högra hörnet.
  • Utökad disclaimer.
  • Tweet- och Gilla-knappar för varje inlägg.

Åtgärdade problem:
  • Menyn hoppar inte iväg när vi länkar till gamla inlägg.
  • "Kom ihåg mig" när man kommenterar ett inlägg fungerar nu som det ska.

Jag har kollat så att designen ser ut som den ska i Internet Explorer, Mozilla Firefox och Google Chrome. Stöter ni med andra webläsare på några problem är det bara att säga till så ska jag göra mitt bästa för att ordna det. Designen visas bäst i Google Chrome.

Ser du inte designen? Högerklicka -> Uppdatera.

Skrivet av: Jossan
Tid: 22:45:17
Datum: 2011-12-04
Mika Nilsson
Skitsnygg!
Tid: 22:46:32
Datum: 2011-12-04
Jossan - kristens.se
Mika Nilsson: Tack så jättemycket! :D
Tid: 08:11:19
Datum: 2011-12-05
Wilma
Designen är väldigt fin! Och menyn tycker jag blev väldig bra den med! :)
Tid: 12:37:42
Datum: 2011-12-05
Jossan - kristens.se
Wilma: Tack tack! :D
Tid: 15:31:32
Datum: 2011-12-05
Katte
grymt snyggt :) me likey :)
Tid: 15:42:22
Datum: 2011-12-05
Jossan - kristens.se
Katte: Tusen tack! :)
Tid: 17:45:01
Datum: 2011-12-05
Vanessa
Awesome! :D
Tid: 18:16:06
Datum: 2011-12-05
Jossan - kristens.se
Vanessa: Tack!! :D
Tid: 18:36:00
Datum: 2011-12-06
Anna
Jag älskar headern! Grymt snygga bilder på KStew.. <3 Absolut no offence mot er, men jag gillade verkligen inte de förra bilderna ni hade i headern sist, jag tyckte inte de gjorde rättvisa mot Kristens snygghet :')

Tack för världens bästa Kristen-blogg!
Tid: 19:48:10
Datum: 2011-12-06
Jossan - kristens.se
Anna: Jag älskar bilderna från det här photoshootet, så var bara tvungen att använda dem! Och det är ingen fara, det är bara sin åsikt. :)

Tusen tack för berömmet!
Tid: 17:48:25
Datum: 2011-12-07
Emmy
Jättefin! Verkligen grym! Älskar bilderna!
Tid: 18:59:10
Datum: 2011-12-07
Jossan - kristens.se
Emmy: Tack så mycket! :)
Tid: 20:24:17
Datum: 2011-12-07
Alexandra
Den blev verkligen väldigt snygg, tycker att designen passade perfekt till lite av Kristen's 'smak'... eller hennes personlighet?... vet inte hur jag ska förklara, men designen blev i alla fall hur snygg som helst och tycker det är en av dem snyggaste ni haft hittills! :)
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar