Filmdiskussion: In the Land of Women


Frågor som ni gärna får svara på. Du behöver inte svara på alla, utan du kan ta de som du vill.

1. Vad tyckte du om filmen i allmänhet? 
2. Vad tycker du om Kristens karaktär, Lucy
3. Hur tycker du att Kristens skådespel var? 
4. Vilken är den bästa respektive sämsta scenen? 
5. Hur skulle du gjort om du var i samma situation som Carter var i slutet, att du hittade din mormor död? Skulle du varit lika lugn som honom? 
6. Vad var det bästa/sämsta med filmen? 
7. Tycker du att slutet var förutsägbart? 
8. Hur känner du nu efteråt, när du sett filmen? Påverkade den dig på något sätt? Till exemepl att man inte kan ta allt för givet. 
9. Och självklart, skriv rent allmänt dina tankar om filmen. Diskussion är välkommet!

Läs handlingen och lite småfakta om filmen på vår filmsida.

Jag (Jossan) kommer även att svara på frågorna i en kommentar om ni är intresserade av vad jag tyckte.

Skrivet av: Jossan
Tid: 19:16:00
Datum: 2010-12-18
Jossan - kristens.se
1. Jag tycker att filmen är väldigt fin. Men lite "vanlig", det känns lite som om man har sett den förut. Inte bara för att jag har sett den förut, haha. Utan för att man känner igen en del saker som händer från andra filmer. Men allt som allt en väldigt fin film!

2. Lucy är ganska lik andra karaktärer Kristen har spelat i filmer. Men en sån där tjej som är lätt att tycka om. Hon är med "de coola" men tjejen som inte alltid trivs eller passar in där.

3. Lika bra som vanligt! Jag blir alltid lika imponerad. Efter varje film jag sett med henne tänker jag när den är slut att "oj, det var Kristen, inte Lucy" (eller något annat namn).

4. Bästa scenen: När Sarah berättar för Lucy att hon varit på undersökning.

Sämsta scenen: Tycker inte att det är någon scen som är direkt dålig, men av någon anledning gillar jag inte "festscenen" när de slåss utanför huset.

5. Jag hade förmodligen inte varit lika lugn som Carter, men samtidigt inte heller börjat skrika. Har mer blivit rädd, har aldrig sett en död människa på riktigt.

6. Bästa: Slutet. Everything works out just fine for everybody.

Sämsta: Det känns inte alltid så realistiskt när alla öppnar upp sig för varandra utan att de ens känner varandra. Det kanske bara är jag som är typiskt svensk. Men de berättar sina innersta problem för någon de knappt känner.

7. Man förstod ju att det skulle sluta bra på ett eller annat sätt. Men jag trodde inte att det skulle bli som det blev. Tex trodde jag att Carter skulle bli tillsammans med Sofia igen, för att få det där lyckliga slutet för honom också.

8. Jag har ju sett filmen förut men efter varje gång får jag en härlig känsla att det kommer att ordna sig, hur hemskt det än känns just då.
Tid: 19:53:52
Datum: 2010-12-18
Anonym
Tid: 20:22:36
Datum: 2010-12-18
Em
Heeej!

Jag tycker att filmen är helt underbar, en av de bästa jag sett!!!



Ni ville ju ha tips på vad ni kunde ha i era luckor. Kan ni inte berätta om vilka pris som Kristen/Twilight Cast har vunnit??
Tid: 20:23:18
Datum: 2010-12-18
Lina
1 . jag tycker filmen är helt ok men inte nåt super skulle få 3/5 .

2. Ganaks vanlig tjej.

3.Kristen spelade Lucy helt super.

4.Kommer inte ihåg å mycket av filmens olika scener.

5. Nej jag skulle nog inte vara lika lugn.

6. Slutet var bra !

7.nej , jag trodde inte att de skulle sluta så som det gjorde.

8.-

9.Filmen hör inte till min lista över det bästa filmer jag sett med Kristen
Tid: 20:25:15
Datum: 2010-12-18
Selma
1. Jag såg filmen för 2 år sedan nu men jag kommer aldrig glömma bort den. Det var nämligen denna filmen som fick mig att gilla..nej jag menar ÄLSKA Kristen. Jag tittade först på filmen bara för att Adam Brody var med i den och jag fick mig "girl crush" när jag såg denna film. Man kan inte placera den bland dem bästa men Kristen är helt underbar. 2. Hm, svår fråga. Som Jossan säger, karaktären är lätt att tycka om men det är inte min favoritkaraktär som Kristen spelat.

3. "Kristen is the best actress of her generation. I don't know why she is, she's just better than everybody else". Jag älskar hennes skådespel och det var första grejen som fick mig att gilla henne och så fick man reda på hennes ubercoola personlighet och älskade henne ännu mer.

4. Samma som Jossan.

5.Jag skulle nog hamnat i en chock och typ stått där för att få det att smälta. Det måste vara en väldigt traumatisk upplevelse att finna sin mormor eller någon överhuvudtaget död.

6. Alla scener med Kristen och slutet är ju alltid bäst. Vanligtvis i alla fall.

7. Nej, det tycker jag inte. Jag trodde att t.ex. inte att mamman skulle bli ihop med Carter men det är nästan i alla filmer då man finner vissa scener förutsägbara.

8. Självklart tänker man att man inte ska ta allt över givet när man ser sådana filmer. Det är verkligen hemskt men som sagt denna filmen har en speciell plats i mitt hjärta.

• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar