Svaren från frågestunden!

Här kommer svaren på frågestunden vi hade igår!

Började ni tycka om Kristen bara för hon var med i Twilight eller började ni gilla henne innan?
Jossan: Jag upptäckte Kristen genom Twilight men började inte tycka om henne bara därför (i så fall kunde jag ju startat en Twilight-blogg). Utan jag tycker att Kristen är en fantasisk skådespelerska.
Hanna: Som Jossan så upptäckte jag henne i Twilight men hade sett henne i filmer innan. Jag bara fastnade för henne liksom när jag såg Twilight. Sen så sökte jag runt på nätet efter henne och kollade på intervjuer och bara älska hennes personlighet.

Vilken musik lyssnar ni på?
Jossan: Jag lyssnar på lite mjukare rock, som tex. Paramore, All Time Low, Cute Is What We Aim For och Simple Plan.
Hanna: Jag lyssnar nästan på allt utom rapp.

Vart bor ni (stad)?
Jossan: Stockholm.
Hanna: Borlänge.


Vad skulle du/ni har gjort om Kristen knackade på eran dörr?
Jossan: Inte svimma(!), för då skulle jag ju missa ett fantastiskt tillfälle. Jag hade blivit riktigt chockad och min första fråga hade antagligen blivit något i stil med "What are you doing here?!"
Hanna: Först skulle jag nog bli helt chockad och inte veta vad jag skulle säga bara stå där och gapa. Sen så skulle jag väl bjuda in henne och små prata med henne! Jag vet faktiskt inte egentligen vad jag skulle göra men inte svimma.

Jag undrar om ni tror om Kristen kanske kommer till Sverige igen?
Jossan: Jag tror faktiskt att det finns chans till det redan inför någon av Breaking Dawn-filmerna. Men jag vågar inte hoppas för mycket, vill inte bli besviken. Trots allt vet vi inget mer i den här frågan.
Hanna: Jag tror också att det finns en liten chans att hon kommer igen inför Breaking Dawn-filmerna. Och hon har ju sagt att hon tyckte om Sverige/Stockholm så man kan hoppas!

Vilken film tycker ni Kristen är bäst i av alla hon gjort?
Jossan: Jag tycker att hon är helt fantastiskt i The Cake Eaters där hon spelar en tjej med en muskelsjukdom.
Hanna: Jag tycker att hon är är helt fantastisk i Speak. Hon spelade rollen så bra.

Vad är det ni gillar så mycket med Kristen?

Jossan: Det är liksom en mix av allting. Filmerna, skådespelet, peronligheten, stilen, att hon vägrar anpassa sig...
Hanna: Jag älskar Kristen peronlighet och hennes filmer, stilen allt typ.


Har ni sett The Runaways än? I så fall, vad tycker ni om den och om Kristen framträdande?
Jossan: Ja, jag har sett den. Tycker verkligen att man får känslan "way to go girl!" och att bara satsa på det man vill göra och inte bry sig om vad andra tycker, och det älskar jag! Kristen är som vanligt helt amazing i filmen. Jag gillar att det är en ganska annorlunda roll mot vad hon brukar spela.
Hanna: Jag har inte sett den än men ska se den. :)

Jag undrar om ni har någon annan favoritkändis än Kristen?
Jossan: Nej. Jag håller lite småkoll på andra men absolut inte lika mycket som Kris.
Hanna: Inte precis favorit men jag brukar sitta och kolla på andra fan bloggar. Men jag tycker om Nikki Reed.

Läser ni någon annan blogg, i så fall vilken/vilka?
Jossan: Jag följer TwilightSweden, Egoina och MollyRustas.
Hanna: Jag läser ganska många bloggar men TwilightSweden, Blondinbella, Kenza och ganska mycket små bloggar.  Och jag brukar vara inne på era bloggar också. (Ni som kommentera alltså.)

Hur gamla är ni som driver bloggen?

Jossan: 16.
Hanna: 14.

Vem är er favorit av alla skådisar i Twilight?
Jossan: Hmm... Kristen kanske? Förutom henne måste jag säga Rob, han är alltid så klockren i sina intervjuer och jag sitter alltid och ler framför datorn åt honom.
Hanna:  Jag tycker Kristen. Men om man skulle bortse henne så skulle jag säga Nikki Reed och Taylor Lautner.

Hur kom ni på att ni skulle starta den här hemsidan?
Jossan: Jag hittade verkligen ingen svensk hemsida om Kristen (som uppdaterades), och jag ville ha koll på vad som hände i hennes liv och så där. Så jag tänkte att "äh, kan lika väl starta en egen".
Hanna: Jag upptäckte bloggen precis när Jossan öppna den. Så jag satt och läste den typ 1 år eller nåt sånt sen så sökte hon hjälp och då skickade jag ett mejl till henne och så.

Har ni något favorit Citat som kristen sagt?
Jossan: Svår fråga! Finns många bra grejer hon sagt, men ett tag gillar är det här. (Om favoritdesigner) "Oh, I don't know­. Anything that's beat up. I kind of like to look like a hobo."
Hanna: Det finns så många bra tycker jag! Men här är en favorit: "Acting is such a personal thing, which is weird because at the same time it’s not. It’s for the consumption of other people. But in terms of creative outlets and expressing yourself, it’s just the most extreme version of that that I’ve ever found. It’s like running, it’s exertion. When you reach that point where you can’t go anymore and you stop and you take a breath, it’s that same sort of clearing of the mind.."

Eran favoritfilm med Kristen?
Jossan: Into the Wild, helt klart.
Hanna: Hm, det finns så många bra men jag får säga Twilight.
                     
Har ni affischer på Kristen i era rum?
Jossan: Ohja... Finns knappt en yta på väggarna som inte är klädd med affischer.
Hanna: Ja, jag har väligt många affischer på henne i mitt rum.

Vilken är eran favoritscen i Eclipse?
Jossan: "The Talk" med Charlie och Bella.
Hanna:  Jag tycker också att "The Talk" med Charlie och Bella var bäst.



Om Kristen skulle komma över till er på middag, vad skulle ni laga för mat?
Jossan: Jag är typ världens sämsta kock. Kan inte ens göra nudlar utan att bränna fast dem i botten. Så jag skulle göra chokladbollar för det behöver man ingen ugn eller spis till. Det representerar mig väldigt bra också för jag älskar choklad och äter i princip allt fettigt och onyttigt jag kommer över. Och det är ju så gott!
Hanna: Jag är ganska duktig att laga mat tycker jag. Jag skulle nog laga pasta carbonara för det är min favorit mat rätt.

Hur hittar ni all info som ni skriver om varje dag?
Jossan: Olika fanhemsidor, Google... bara att leta gärnet helt enkelt.
Hanna:  Letar på massa olika hemsidor och Googlar.

Hur mycket tid lägger ni på bloggen om dagen?
Jossan: Nu på sommarlovet har jag alldeles för mycket fritid så det kan bli upp mot 4-5 timmar. (Snart kommer visa det sig vad det har resulterat i också.) Men i våras när jag hade skola samtidigt så blev det runt 2 timmar om dagen.
Hanna: När det är skola så lägger jag runt 2 timmar om dagen när det är sommarlov 3-5 timmar om dagen.

Får man kopiera era Kristen bilder?
Jossan: Vi äger inga av bilderna på sidan, så det får man göra om vi inte skrivit något annat om just den bilden. Dock är det inte okej att kopiera och ta saker från designen.
Hanna: Som Jossan sa.

Jag blev jätte avis på dig Jossan när jag såg att du fick krama Kristen så jag undra om jag få veta hur hon luktade?
Jossan: Jag kommer inte ihåg... Eller rättare sagt, jag tänkte inte på det. Tror inte hon luktade något faktiskt, bara neutralt.

Hur många av Kristens filmer har ni sett?
Jossan: Av 21 filmer (ej räknat med Welcome to the Rileys) har jag sett 14 och en halv. Fler på G. Dock är jag så rastlös så kan inte sitta still en hel film.
Hanna: Jag har sett 10 filmer av dom hon har gjort. Men jag har fler på G jag också.

Emily Browning var egentligen tänkt som rollen Bella Swan i The Twilight Saga. Tror ni att hon skulle kunna leva upp rollen som Bella?
Jossan: Har inte sett några filmer med henne tror jag, så jag vet faktiskt inte! Men jag tycker Kristen ser ut precis som jag tänker mig Bella i Twilight.
Hanna: Jag har inte heller sett någon film med henne. Så jag vet inte. Och jag tycker Kristen passar perfekt som rollen.

Tycker ni att Kristen är en bra förebild för ungdomar?
Jossan: Det tycker jag faktiskt. Sättet hur hon vågar stå ut på är avundsvärt.
Hanna: Ja det tycker jag.

Robert och Kristen sägs vara tillsammans. Vad tror ni? Bara ett pr trick?
Jossan: Jag vet ingenting, men jag tror väldigt starkt.
Hanna: Jag tror ingenting. Om jag ska tro att dom är tillsammans så vill jag höra det från deras läppar.

Sedan vill vi tacka så jättemycket för alla som har berömt vårat arbete med sidan. Jag (Jossan) är verkligen svag för smicker så jag smälter varje gång jag läser era fina kommentarer.  Den här gången var det en frågestund om oss som driver sidan så det kan vara därför din fråga inte besvarades. I framtiden finns det möjlighet att vi har någon frågestund om Kristen (om ni skulle vara intresserade av det?).

Bildkällor: ett, två, tre, fyra

Skrivet av: Jossan & Hanna

Tid: 13:06:30
Datum: 2010-07-26
josefineC ♥
The Runaways är skit bra :D Även Speak är jätte bra, och väldigt speciell. Älskar alla filmer med henne, sett alla! ^^
Tid: 16:38:46
Datum: 2010-07-26
Mona
Hej, ville bara säga att Kristen inte gillar parfym, så det var nog därför hon inte luktade något. Lite onödig kommentar, men jaja.
Tid: 17:50:50
Datum: 2010-07-26
Asta
Missade jag frågestunden?!! Nooo!! Aja,får vänta till nästa gång :/
Tid: 19:38:33
Datum: 2010-07-26
Ebba
Ååh det skulle vara jätte kul att få se bilder på era rum med KStew affischer :D Jätte kul med inspiration!!
Tid: 20:19:18
Datum: 2010-07-26
Jossan
Ebba: Det skulle jag absolut kunna tänka mig att göra, sedan vet jag ju inte om Hanna vill lägga upp. ;) Men självklart kan jag lägga upp bilder på mitt rum!
Tid: 22:49:35
Datum: 2010-07-26
gissa
det var jag som skickade kommentaren mona och ja jag villa bara undra om hon luktade något !
Tid: 08:14:38
Datum: 2010-07-27
Sara
Hej. Jag såg i ett av svaren att Jossan har sett The Runaways. När och hur såg du den om den inte har kommit ut i Sverige än? Vill så gärna se den :) Skicka gärna svar till min mejl om det går, tack :)
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar