Vad tycker jag om Eclipse-trailern?

Jag (Jossan) som driver den här bloggen är faktiskt ett litet Twi-hard. Men gillar filmerna mycket just på grund av att Kristen är med. Det var genom Twilight jag upptäckte henne. Har fått frågan om vad jag tycker om Eclipse-(teaser)trailern och tänkte skriva det här. Håller ni med mig eller tycker ni att jag har helt fel?

Varning för en del spoilers ni som inte läst boken.

Första gångerna jag kollade igenom trailern tyckte jag att den var helt fantastisk. Men det berodde väl antagligen på att var var så uppspelt över att få se lite från Eclipse. Nu när jag fått smälta det lite känner jag mig istället lite besviken.
Tycker att det är väldigt mycket landskaps-klipp för att bara vara en trailer. Jag menar, det är okej för att vara en film, då behövs det såna klipp. Men nu vill man ju inte se massa träd när det bara är 90 sekunder. Och sedan, de stora besvikelserna. Vart är varulvarna? De spelar ju jättestor roll i den här filmen. Och the newborns? Är det bara jag som tycker att det är väldigt mycket cheese-talk? Eclipse är mer våldsam än de andra böckerna och det är vad jag har förväntat mig utav filmen, och även trailern (haha, jag låter som en våldsgalning här nu). Väldigt mycket prat och kärleksförklarelser. Jo, visst, det handlar mycket om kärlekstriangeln också, men nej, det blev för mycket av det och för lite av annat.
Det är svårt att avgöra ändå när jag bara sett ca 1 minut av filmen. Men jag hoppas verkligen att det är mer våld i det slutgiltiga resultatet. Vill inte sitta i två timmar och lyssna på bara massa prat.
Nu ska jag inte vara för negativ här. Jag tycker ändå att den här teasern är helt okej. Tycker det är snyggt hur Summit har fixat sin logga och texten i videon, haha. Nej, men trailern är helt okej. Men jag förväntar mig mer utav filmen.

Tid: 17:16:04
Datum: 2010-03-12
adina
jag tycker att den var väldigt bra, men håller med dej om att man inte fick se mycket mer än landskap och kärleksförklaringar. en sak som jag inte kommer ihåg alls från när jag läste boken är att volturi kommer tillbaka och kollar om hon fortfarande är mänsklig... gör dom det i boken eller är det bara nåt som dom har lagt till i filmen?
Tid: 18:33:52
Datum: 2010-03-12
Jossan
adina: Hmm... Alltså jag vet inte om jag har inbillat mig eller något men jag känner igen det på något sätt. Men det kanske bara är att det finns risk att det kan hända typ...? Men jag vet inte riktigt faktiskt, haha. ^^
Tid: 19:18:08
Datum: 2010-03-12
Hanna
Svar till jossan och adina: Volturi kommer till forks för att förinta newborns men cullen och varulvarna hann förinta dom innan dom hann komma. konstigt förklarat :)
Tid: 19:25:30
Datum: 2010-03-12
Hanna T
Jo jag tyckte trailen var bra men lite tråkig. Jag håller med dig man vill inte se massa träd när det bara är 90 sek. Längtar tills det kommer en längre då tror jag att det blir lite mera våld i den :P
Tid: 00:25:03
Datum: 2010-03-13
Jossan
Hanna T: Haha, ja det får vi hoppas! ^^
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar