Kristen S historia

För att fira våran födelsedag på KristenS kommer här lite kortfattat våran "historia".

Måndag den 23 november 2009 klockan 23:18 registrerades min användare på bloggplatsen. Det var starten till hemsidan du sitter och läser på just nu. Adressen var kristenstewart.bloggplatsen.se och sidan finns faktiskt kvar för att man ska kunna läsa gammalt arkiv.
Då var det bara jag, Jossan, som bloggade. Eftersom det var så sent på kvällen hade jag bara 3 besökare den där första dagen.

Så här såg vår header ut då. Nybörjade i både Photoshop och bloggdesign.


Jag körde på med sidan och besökarna ökade en del men under tiden jag lärde mig allt mer i Photoshop insåg jag problemen med att ligga på Bloggplatsen. Det är en enkel sida och passa perfekt till nybörjare eller om man inte är så duktig på bloggdesign.

Headers ändrades flitigt. Tre olika hann det bli på mindre än tre månader.

 


Men jag ville utvecka utséendet mer än vad som var möjligt på bloggen. Så efter ca 2 och en halv månad (den 1 februari 2010) flyttades bloggen över till Blogg Esse, där den alltså ligger just nu.

Första headern på nya bloggadressen:


Att blogga på blogg.se fungerade väldigt bra för mig. Jag trivs fortfarande superbra här!

Samma design, bara en ny header ett tag efter flytten:


När tidsinställda inlägg inte längre var möjligt kände jag att jag behövde hjälp med bloggen eftersom det blev för mycket att sköta allt själv. Jag skrev ett inlägg om det och sökte hjälp. Fick några svar, och ett av dem var från Hanna som fortfarande är kvar här på KristenS! Den 2 april 2010 började hon uppdatera "på riktigt", även fast vi då hade hållt kontakten ett tag innan så att hon visste om hur allt fungerade.

Designen genomgick en stor förändring ett tag innan sommaren, eftersom jag förtod mig bättre på HTML-koder vid det laget. Ljusare färger och annan "form" blev det.


Sedan dess har Hanna och jag kämpat på. Att vara två tycker vi fungerar alldeles utmärkt. Det finns nästan alltid någonting att skriva då man loggar in utan att man behöver känna sig stressad. Är inte en av oss hemma kan alltid den andra ta hand om uppdateringen. Nu har möjligheten att tidsinställa inlägg även dykt upp, men den använder vi bara vid nödfall. Besökarna ökar hela tiden vilket är jätteroligt! Däremot vill vi hålla besöksantalet lite småhemligt. Pssst... på vår twitter har vi avslöjat besöksrekordet!

En bit in på sommaren bytte vi design igen. Alltså till den vi har just nu.

Den 28 juli 2010 öppnade vi upp Kristen S Filmsida med information om alla Kristens filmer. 


Den 11 oktober 2010 bytte vi adress från kristens.blogg.se till kristens.se. Dock fungerar fortfarande den gamla adressen eftersom vi fortfarande ligger kvar på Blogg Esse.

Snart kommer en ny design att dyka upp på hemsidan. Jag tycker att det behövs eftersom vi har haft den här designen ganska länge om man jämför med tidigare samt att den är ju väldigt "höstig". Så i början av december får sidan ett nytt utséende ännu en gång.

Och idag fyller alltså KristenS ett år. Det har varit helt underbart att vissa av er har stannat kvar hela tiden, men också att så många har kommit till under tidens gång! Vi kan inte göra mer än att säga tack för att ni läser och uppskattar vårat arbete med sidan!

Skrivet av: Jossan
Tid: 11:21:17
Datum: 2010-11-23
Lovisa
Ni är så duktiga! Älskar den här bloggen! Är inne minst en gång om dagen! Jag har följt er sen i januari och ni gör ett strålande jobb! :)
Tid: 14:53:23
Datum: 2010-11-23
Selma
Jag måste säga att detta är lätt den bästa Kristen sidan som finns.

Jag har besökt er sedan jag såg dig vinna ( Jossan ) tävlingen & jag besöker er minst 3 gånger per dag. Forsätt med ert underbara jobb. Jag är så glad över att det finns så många Kristen fans för inga av mina vänner gillar henne , så jag är himla glad att Ni finns.
Tid: 15:03:35
Datum: 2010-11-23
Fanny
Ja gud jag! Det här är den bästa fan hemsidan om Kristen! :) ABSOLUT
Tid: 15:50:11
Datum: 2010-11-23
Lisa.e
Ni gör ett grymt jobb tjejer, jag läser eran blogg varje dag, minst 2 gånger om dagen!

Skit kul att det finns en sådan bra Kristen hemsida, fortsätt som ni gör!!! Tack för att ni gör ett sånt bra jobb!!



Kram :)
Tid: 10:18:16
Datum: 2010-11-24
Sheyda
Hej Jossan och Hanna

Va roligt att läsa hur det här har startat och vad som har hänt under resans gång fram till idag. Kannonbra, bra kämpat Jossan. Stor tack till Hanna

Jag är jätte glad att ni möjliggör det för mig och andra fans att följa Kristen´s karriär och få veta det senaste nyheterna.

Bamse kram till er båda

keep on working girls

we love you

Sheyda
Tid: 22:08:33
Datum: 2010-12-13
sofie
Hej:)Jag skulle mer än gärna få veta hur man kan skaffa photoshop svara jätte gärna på min blogg som ni ser på den bloggen är inte designen så fin..:)

SVARA GÄRNA!=D
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar