Vad anser du om "hatarna"?

Det är inte precis okänt att Kristen är en väldigt hatad person av många. Sök bara på "Kristen Stewart" på twitter och man får läsa en hel del riktigt elaka ord (se här). Är det bara avundsjuka? Eller varför tror du att det är så? På grund av Rob?

Du har antagligen läst eller hört någon säga: "Kristen Stewart ler aldrig." Stämmer det? Okej, det vet vi väl alla att det inte gör (bildbevis här under). Men vad tycker och tänker du om det?

Diskutera! Vad är era tankar om de här sakerna? Tar du åt dig eller viftar du bara bort det?


Orginalbild: Bildkälla

Skrivet av: Jossan
Tid: 21:52:15
Datum: 2011-04-03
Lisa Bergström
Det är ganska ofta folk säger att Kristen aldrig ler eller alltid har samma ansiktutryck och jag blir så sur för så är det verkligen inte! Jag tror att alla är avundsjuka! Men jag brukar förstås försöka försvara henne men sen inte bry mig så mycket, alla har ju rätt till en egen åsikt, men jag blir ändå irriterad på folk som skriver/säger sånt!
Tid: 22:04:12
Datum: 2011-04-03
Sanna
Jag tror det beror på att hon inte gör sig till eller försöker vara sådär söt och gullig hela tiden. Dom flesta gör det, och när det då kommer någon som inte beter sig på samma vis så tar folk det på fel sätt. Sen tror jag hon är ganska blyg också, eller åtminstone inte är så bekväm med all uppståndelse, och att det ibland gör att hon framstår som sur och nonchalant, fast det inte alls är så hon menar.
Tid: 22:04:38
Datum: 2011-04-03
Sara
Jag är ett stort fan av Kristen. Jag tycker hon är en fantastisk skådespelare. Hon bryr sig om sina karaktärer mer än någon annan, analyserar och annat innan hon påbörjar ett projekt. Kristen ser väldigt bra ut och hon klär sig vad hon känner sig beekväm i och bryr sig inte om vad andra säger om det. Jag kan relatera till henne på flera sätt när det gäller det. När det gäller mode är jag precis som Kristen och mina kompisar kan vara väldigt tjejiga och kommentera vissa plagg när vi ska ut eller nåt. Jag hatar alla personer som säger att de hatar Kristen för att hon spelar Bella och är tillsammans med Rob. Jag skulle inte tacka nej till att vara i hennes situation men jag hatar henne inte för det. Om det är ngt jag inte gillar så år det att Kristen klagar på att hon inte kan gå ngnstans utan att bli igenkänd. Att hennes jobb inte är att prata om hennes privatliv har hon helt rätt i. Men att klaga över att fans kommer fram till henne tycker jag är fel. Paparazzi borde inte göra som de gör. Det håller jag med henne också.
Tid: 22:06:55
Datum: 2011-04-03
Eliza
Jag tycker de är helt fruktansvärt att de finns folk där ute som är så elaka som kristen, vissa kommentarer man läser är otroligt elaka. Jag tror helt att det beror på avundsjuka, att hon är tillsammans med rob, att hon är så vacker och duktigt skådespelerska. De finns otroligt många osäkra människor där ute, som måste vara elaka mot andra för att själva må bra.



Men jag tror även att de att hatet mot kristen har faktiskt minskat, det är allt fler som har börjar verkligen gillar/ älska kristen och tycker hon är en cool person, de finns otroligt många kristen fans nu. Jag har faktiskt sett skillnaden själv, att hatet har minskat. Jag började gå in på en blog som heter robssesed och där är verkliga rob fans, och från början fick man inte kommentera om kristen utan att de blev riktiga höga diskussioner, man fick knappt nämna henne namn. Men med tiden så börja fler gilla kristen, de insåg att rob tyckte så mycket om kristen att de heller inte kunde ogilla henne. De börja acceptera att hon var hans flickvän och gilla henne. Så nu är de acceptabelt att skriva/ kommentera om henne. De är nästan roligt, för de är nästan så nu att om någon skriver elakt om kristen där så attackers dom, för de finns otroligt många robsten fans och kristen fans på den sidan.



Så hatet mot kristen har minskat, men visst finns de människor på twitter andra websidor som skriver elakt om henne, men jag går inte in på dessa sidor de är helt onödigt.
Tid: 22:09:00
Datum: 2011-04-03
Sara
Med att Kristen inte ler alltid så tycker inte jag spelar ngn roll. Kristen är inte bekväm på röda mattan och vem kan klandra henne åt att inte veta riktigt vad hon ska göra när så många fans skriker och vill ha hennes uppmärksamhet samtidigt. Med andra ord så hanterar Kristen kändisskapet bättre än vad man kan förvänta sig.
Tid: 22:09:16
Datum: 2011-04-03
Emma
Jag tycker faktiskt inte att de är så många hat twitter längre, de står ofta bra saker om henne också på twitter, visst ibland är de elaka, men de viftar jag bara bort. De är losers, som inte har något liv.
Tid: 22:10:51
Datum: 2011-04-03
Alice
Håller med Lisa. Jag tar verkligen inte åt mig vad de säger! Tvärtom, jag blir bara sur... Kristen har en fantastisk utstrålning så jag fattar inte varför de säger att hon aldrig ler!??

Men som Lisa skriver, alla har rätt till sin åsikt, men om man verkligen inte gillar någon så kan man bara skippa det och istället intressera sig av någon man gillar. Inte skriva fula saker om den man inte gillar!

Kristen har en jättebra personlighet, hon är sig själv! Men gillar man bara sådana som försöker vara som alla andra och bara tänker på utseendet så får man väl göra det då! Men att skriva dumma saker om någon utan någon anledning, det gör man inte!

Tack för en superbra blogg! :) <3
Tid: 22:17:00
Datum: 2011-04-03
Elizabeth
till sara 22,14. Kristen klagar inte på att fans kommer upp till henne, de har hon aldrig gjort. Hon är ju alltid jätte snäll och tar foto med dem. Folk är bara avundsjuka så de skriver elaka saker om henne att hon inte gillar när fansen kommer upp till henne. Hon sa själv i en intervju att fans kunde komma upp till henne när hon ville, de är bara paparazzi som hon inte tycker om. Och sen förstår jag att kristen vill kunna ha ett privatliv och slippa bli igenkänd hela tiden. Hon vill kunna leva ett normalt liv, förstår inte vad de är fför fel med de..
Tid: 22:30:53
Datum: 2011-04-03
Sara
Till Elizabeth. Absolut har Kristen rätt till ett privatliv och jag förstår att hon hatar paparazzi. Men att bli igenkänd är en del av det jobbet som hon har valt. Hon har sagt i intervjuer att fans kan komma upp till henne och hon älskar säkert sina fans för den positionen de har gett henne i arbetslivet. Men i tidningsintervjuer och till sina "folk" eller vad man ska säga så klagar hon över att fansen kommer upp till henne hela tiden. Hon har tom träffat en psykolog. Hennes publicist säger åt Kristen att hon flera gånger bara ska "play the part" för att slippa få folk som klagar över olika saker. Hon hatar att vara känd och det har hon själv sagt i intervjuer. Men som sagt jag älskar Kristen och har inget emot henne så sätt :) Jag håller med alla andra också med att alla hatare bara är avundsjuka och de borde koncentrera sig på det de gillar istället för att skriva elaka saker.
Tid: 22:33:06
Datum: 2011-04-03
Emmy
Jag hatar henne för att hon är så jäkla vacker! Nej, skämt åsido.



Alla jag känner säger dåliga saker om henne och jag försvarar henne ibland. De har dock lika rätt till sin åsikt som jag har till min.



Tror att folk "hatar" henne just för att hon kan verka lite stel och besvärad vid första anblick. Det vet vi ju redan och Kristen har själv erkänt att hon känner sig besvärad i vissa situationer. Men hur man kan ogilla en person pga såna saker förstår jag inte...
Tid: 22:37:45
Datum: 2011-04-03
Sara
Då menar jag igenkänd av fans och inte paparazzi. Ingen ska någon gång behöva bli igenkänd av paparazzi. De är äckliga!
Tid: 22:39:32
Datum: 2011-04-03
Anonym
Förlåt. Uttryckte mig fel. Att bli förföljd av paparazzi menar jag, inte igenkänd av paparazzi.
Tid: 22:55:18
Datum: 2011-04-03
Katte
Jag tror det är lite allt möjligt, som det alltid är när någon som är i Hollywood's spotlight lite extra mycket. Självklart är all de fans som säger "amagad Rob is so hot amagad Taylor is so hot" avundssjuka för de vill vara i hennes ställe. Sen finns det de som är liter mer som mig, de kanske älskar böckerna så otroligt mycket och tycker helt enkelt inte att hon gör en bra Bella och därför inte gillar henne. Nu har ju jag sett hennes andra filmer så jag vet att hon är en helt jävla briljant skådespelerska, den rollen passade henne bara inte så bra. Sen såklart så finns det dom som kanske helt enkelt bara inte gillar henne, man gillar inte alla så är det bara, kändisar som reallife personer. :) Personligen älskar jag henne och tycker alla som trashar henne överreagear på tok för mycket.
Tid: 22:55:33
Datum: 2011-04-03
Anonym
Har inte läst igenom alla kommentarer ovan så jag vet inte om jag upprepar en massa men Kristen är så fantastisk för att hon vägrar vara någon annan än sig själv. Hon bryr sig inte ett skit om vad någon annan tycker om henne. Hon tänker inte ändra på sig bara för att hon är en känd person som ger mycket intryck på många personer. När hon är ute privat och när vi ser paparazzibilder på henne så är hon oftast iklädd jeans t-shirt och sneakers och är osminkad för det är den hon är. Hon är inte lika ytlig som alla andra i Hollywood som leker modemedvetna bara för att de har pengar. Kristen har personlighet, en helt otrolig personlighet som jag verkligen älskar. Hon är inte som andra skådespelerskor som är väldigt utåtriktade och fjantiga och som ofta ger ett falskt intryck. Kristen känner sig inte bekväm i tv-inyervjuer så kanske är det därför vissa uppfattar henne som sur och bitchig. Sen så förstår man att vem som helt ser irriterad ut på en bild som en paparazzi tagit av en. Fyfan för de äcklen säger jag bara.



Så alla får såklart tycka som de vill och självklart kan inte alla älska Kristen. Jag hoppas bara att ingen dömer henne eller någon annan efter t.ex. en paparazzibild
Tid: 23:08:25
Datum: 2011-04-03
Elizabetn
Sara. Ledsen men jag tror inte på att kristen har gått en psykolog för att hantera detta och att hon prata med sitt folk om att hon inte gillar sina fan.. Du ska inte tro på att som står på internet. Visst kristen kanske inte gillar att bli igenkänd hela tiden, för folk twittrar var hon är och då kommer paparazzin. Kristen älskar hennes riktiga fans, de som tycker om henne på riktigt. De som inte är fans till henne som också kommer upp till henne och inte är så trevliga mot henne, så jag förstår varför hon inte gillar dem. Sedan finns de även fans som vill komma upp och ta foto med henne för att bekräfta att hon var på ett visst ställe, eller att hon var med rob. Så de kan utan ville bara få hits på twitter, jag förstår varför hon inte gillar dem. Som den på tjejen på nyår till exempel, kristen och rob var snälla och tog foto och sen skrev hon elakt om kristen senare på sin twitter, jag förstår varför kristen inte gillar henne..
Tid: 23:18:52
Datum: 2011-04-03
Sara
Aja skit samma. Huvudsaken är väl att vi båda är ett stort fan av henne. Som sagt jag har inget emot henne. Jag förstår henne också att hon inte gillar fans som lägger upp bilder från när de träffat henne bara för att få uppmärksamhet. Jag skulle aldrig göra det. Det är äckligt också. Om du inte tror på att hon inte har sagt detta med psykolog eller vad det var så kan du läsa om det i tidningen Flaunt tror jag det var. Det är inget jag läst i en skvallertidning eller av andra personer på internet.
Tid: 06:41:52
Datum: 2011-04-04
Sara Mendoza
All the haters to the left!!

Kristen är en underbar tjej! säger bara alla negativa kommentarer samt rubriker om henne är bara bullshit! Hon är en fantastisk tjej!! Det som gör att man misuppfattar henne är pga hon är blyg utav sig, men vem skulle inte vara det om flera människor är runt om henne och skriker KRISTEN, OVER HERE!!!

Har träffat henne och hennes pappa ett par gånger i LA och New York och hon är så himla rar och GRYM!!!

Beundrar henne verkligen!

KRISTEN YOU'RE THE BEST!!!

Tid: 06:47:38
Datum: 2011-04-04
Sara
Btw Glömde säga;

Nice sida om Kristen! :D
Tid: 07:53:16
Datum: 2011-04-04
taika
Jag vet inte .. Jag älskar Kristen Stewart, men i början (började gilla henne via twilight, först va det ju 'Bella' jag gillade) hade hört rykten om att Kristen inte ens gillade twilight, så då gillade jag inte henne. För det enda jag gillade va just twilight. Men det va ju inte ens sant. Många som 'hatar' henne vet inget om henne, om dom skulle läsa t ex bloggar om henne, kolla på interjuver, (speciellt interjuver, så skön e hon!) vet jag att dom skulle älska henne, eller iaf gilla henne.

Dom har väll fått den uppfattningen att hon är sur & deprimerad för att det bara är sånna bilder dom sett på henne?
Tid: 07:55:59
Datum: 2011-04-04
emma
när personer säger att Kristen aldrig ler blir jag sur, hon ler visst. jag tror att det är för att hon inte försöker att vara lika söt och gullig som alla andra. Kristen är en av dem coolaste tjejerna i världen och jag beundrar henne upp till 100%



Kristens.se äger föresten :D
Tid: 10:47:08
Datum: 2011-04-04
Rosa
De är bara såååå avundsjuka för att hon är sååå vacker och alla älskar henne. För att hon umgås med Rob och alla andra i twilight och för att hon har lyckats så bra. AVUNDSJUKA MÄNNIKOR!!!



Bara för att de sett en bild på henne där hon inte ler så ler hon tydligen aldrig.!
Tid: 16:13:49
Datum: 2011-04-04
Karin
självklart rör det sig om avundsjuka... jag är ju också avundsjuk på kristen! hennes utseende, hennes jobb, alla hon får umgås med osv. men jag är glad för hennes skull istället för att klanka ner på henne. hon är en GRYM skådespelerska och man märker att hon verkligen älskar sitt jobb, det är det jag gillar med henne. och det är nog så att hon är lite obekväm med att inte ha något privatliv och därför får folk för sig att hon inte uppskattar sitt jobb eller berömmelse. men det vet jag att hon gör. hon verkligen älskar sitt jobb, det märker man ju på henne. folk är bara avundsjuka för att de inte är lika begåvade och vackra som kristen, därför "hatar" de på henne.

men som tur väl är så finns det awesome människor som oss, som älskar istället för att hata! ;)
Tid: 16:29:00
Datum: 2011-04-04
mathilda
jag tror de flesta skriver massa skit om henne och sånt, mest för att de är avundsjuka. Hon får massa beröm från skådespelar kolleger, filmproducenter, regissörer, hon är extremt duktig på det hon gör och dom hatar henne kanske också för att hon känner sig väldigt obekväm när folk frågar om hennes privatliv, när det är föör mycket folk osv. Men hur mycket skulle dom själva vilja ge ut om sitt eget privatliv, till flera miljoner människor, Det skulle man vilja veta! :) Kristen är äkta, ingen barbiedocka som springer omkring på fester 24/7. Cred till henne! :)
Tid: 16:35:58
Datum: 2011-04-04
Adina
Jag blir självklart väldigt arg när jag ser sådant, för jag kan inte förstå hur man kan tycka så. Hon är ju så underbar! Det är som en mamma blir när någon säger något dumt till ens barn. Men jag vet vad jag tycker, och det är det viktiga. Jag älskar henne, och det är det enda jag behöver veta! De andra får tycka vad de vill - älskar de henne inte så missar de något;P
Tid: 17:03:08
Datum: 2011-04-04
Alice
Sara Mendoza: Wow! Det måste varit en fantastisk upplevelse! :D Önskar så mycket att jag också fick träffa henne ;)
Tid: 17:06:28
Datum: 2011-04-04
Sweet Life Style
Jag älskar både Robert och Kristen, tycker båda är starka personer med tydliga personligheter som står ut i mängden (:
Tid: 18:04:30
Datum: 2011-04-04
agnes
jag vet inte om kristen egentligen har flera haters än andra väldigt berömda personer. och jag har svårt att se att hatarna verkligen hatar henne. jag tycker inte om tom cruise, jag sitter visserligen inte och twittrar om varför jag tycker illa om honom heller :P men att folk skriver illa om kristen beror antagligen på att dom tycker det är kul. så jag brukar för det mesta inte ta åt mig, men det beror på vad jag läser. om nån har skrivit att kristen suger för att hon jämt ser sur ut skulle ja inte ta åt mig, men om nån kanske skriver att hon bara kunnat bli skådespelare för att hennes föräldrar är i tv/film-brancshen så skulle jag nog ta åt mig.
Tid: 19:22:58
Datum: 2011-04-04
Selma
Jag har bara skummat igenom några av kommentarerna men jag antar att detta blir likt dem flesta.



Jag blev ett stort fan av Kristen under själva Twilightperioden som de flesta, fastän jag sett henne i bland annat "In the Land of Women" & "Catch that Kid".



Jag har väldigt många vänner som inte förstår sig på mig varför jag tycker om henne. Jag har alltid varit den tjejen som gillar den personen som de flesta ogillar. Fast i detta fall är det lite mer till konceptet.

Kristen är så himla originell och hon skiter fullständigt i vad människor tycker och tänker om henne och säger vad hon tycker. Hon har en annorlunda stil än vad Hollywood tjejerna har och beter sig mycket ovanligt jämfört med dem.

Det tror jag är själva grejen till varför människor hatar henne.

Hon är naturligt vacker. Skiter i allt och alla(på ett bra sätt) och är sig själv. Hon är inte överglad och pipig eller så och även om hon är "sån" så får hon en av världens snyggaste killar. Det är definitivt en av orsakerna och jag förstår dem. Det måste vara jobbigt att hon inte beter sig som t.e.x. Vanessa Hudgens eller så som verkar överfake.

Men visst. Alla har rätt till sin åsikt och så vidare men ibland så är det för mycket.



The main reasons är liksom att hon inte är "bubbly" och översnäll o.s.v. Enligt Hollywood är det onormalt. Hon kallas moody och en bitch men ingen av oss känner henne egentligen.

Jag älskar i alla fall Kristen och jag blir alltid glad när jag ser andra människor gilla henne lika mycket som mig. Det gör mig glad och jag blir ännu gladare när jag ser kändisar gilla henne.



Dem är helt enkelt avundsjuka att hon är sig själv och tjänar mer än dem och har en av världens snyggaste kroppar + pojkvänner + vänner.

En underbar tjej.

Tid: 23:43:53
Datum: 2011-04-04
agnes
Selma: jättebra skrivet! känner helt igen mig i din beskrivning om kristen o varför man gillar henne så mycket

:)
Tid: 16:08:38
Datum: 2011-04-05
Alice
Kollade på en fanvideo och såg att typ 20 gillade det och 70 gillade inte. Sedan gick jag ner till kommentarerna och såg att många hade skrivit hat-kommentarer om henne. T.ex: "Kristen is so ugly", eller "Kristen is a bitch". Jag bara: VAA?

Asså, de kallar såklart henne ugly för att de är avundsjuka(det fattar ju vem som helst, men Kristen är väl så långt ifrån bitch det går att vara! :O

De är bara avundsjuka! Så omoget -.-



Men som tur är så finns det jättemånga Kristenfan också, och det är väl det "hatarna" också stör sig på.... OMG, väx upp...

• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar