Snövit - diskutera

Det är en rätt stor chans att Kristen kommer att få rollen som Snövit i Universal Pictures moderna tappning av bröderna Grimms saga. Snow White and the Huntsman, som berättar om hur den onda drottningen beodrar en jägare att döda Snövit, men han har inte hjärta att göra det och istället blir han som hennes handledare.

Nu är vi nyfikna här på KristenS vad ni anser om detta? Skulle ni vilja att Kristen fick rollen, kan hon klara av den, eller passar den henne inte alls?

Jossans åsikter: Personligen skulle jag älska att se Kristen som Snövit. Trots att jag älskar hennes tidigare indiefilmer så är det här något helt annorlunda mot vad hon har gjort förut vilket skulle vara jätteroligt. Hon har placerats i ett fack att hon bara gör (och enligt många bara klarar av) samma slags filmer, vilket jag tycker är synd eftersom hon är en sådan talangfull skådespelerska. Jag tvivlar inte en sekund på att hon kan klara av rollen. Hon skulle lätt kunna bemästra den men samtidigt göra den till sin egen.

Jag tror inte att hon väljer rollen för att bryta sig ut från varken Twilight eller det här indie-facket. Jag har inte läst manuset, men ska kanske ta och göra det. För om Kristen funderar på att ta rollen så är jag säker på att det är riktigt bra.

Många klagar på att alla hennes filmkaraktärer är likadana, men när hon sedan har chansen att få en helt annorlunda roll så passar den henne tydligen inte. Då förstår jag inte riktigt logiken. Hon kanske inte har utséendet som man först tänker på när någon säger prinsessa, men det är en av anledningarna till att filmen kan bli fantastisk: unik och inte så mainstream.


Bildkälla

Skrivet av: Jossan
Tid: 18:23:07
Datum: 2011-02-05
Selma
Jag tycker att Kristen kan bemästra alla roller pga hennes stora talang som skådespelerska. Hennes vita hy, och om hon färgar sitt hår svart och röda läppar som vi sett förut, det kommer se fantastiskt ut. Jag har läst scriptet och den verkar mycket udda från orginalet vilket verkar jättenice! Viggo Mortensen & Charlize Theron är inte dåliga heller.

Tid: 18:47:59
Datum: 2011-02-05
Linnea
Enligt mig så är Kristen en platt och extremt tråkig skådespelerska. Hon spelar så gott som exakt samma person i alla filmer = henne själv. Alltid samma halvslutna porrstjärne ögon, konstiga stamningar, stönar eller sväljer ljudligt 3 ggr/minut etc. Hon är inte speciellt vacker, så om det blir så att Charlize Theron, som är en av de vackraste kvinnorna i världen, spelar drottningen, hur fasen ska man kunna tro på att Kristen skulle vara vackrare? Det går inte ihop sig. För min del hoppas jag att K håller sig till sina små indiefilmer och inte försöker spela en roll som är så uppenbart utom hennes kapacitet att klara av. Det finns en anledning till att hon inte gjort några stora roller in twilight, och det är att hon inte är talangfull nog. Catherina Hardwick ville ha ett indiestuk på filmen och valde därför Kristen, och nu efteråt kommer hon få roller för att hennes namn drar publik, inte för att hon är duktig. När Twilight hysterin dör kommer Kristens märke också göra det. Vänta och se.



Detta är min åsikt, och självklart har alla rätt att tycka som de vill, eller hur?
Tid: 19:15:55
Datum: 2011-02-05
Mattan
Kristen skulle vara perfekt. Hon är perfekt i allt, i min åsikt.
Tid: 19:46:50
Datum: 2011-02-05
lisa
Hahaha Linnea inte för att vara elak men vad gör du ens här om du inte tycker om Kristen? Du har rätt till din åsikt men det verkar lite konstigt bara ;)



Jag skulle tycka att det vore jätteroligt om Kristen spelade snövit, jag tycker hon passar perfekt :)
Tid: 20:19:12
Datum: 2011-02-05
Emmy
Jag älskar Kristen men i detta fall måste jag säga nej. Tycker personligen att Snövit ska vara rundare i ansiktet, lite mer oskyldiga uttryck och så. Selena skulle vara perfekt, även fast jag inte gillar henne alls. Men hennes utseende och skådespelandet passar bättre. Men även om Kristen är Snövit så slår jag vad om att det blir fantastiskt, men just nu känns det inte sådär jättebra.
Tid: 20:35:33
Datum: 2011-02-05
Jossan - kristens.se
Linnea: Självklart får du tycka som du vill! ;)

Men jag förstår inte helt varför du lägger ner tid på att gå in på en blogg om Kristen Stewart och kommentera att du ogillar henne så starkt. Det finns då säkert bättre saker du kan göra med din tid. Men det är ditt val såklart! Du ger oss besökare i alla fall och det är ju alltid något bra... :)
Tid: 21:58:05
Datum: 2011-02-05
Linnea
Anledningen till att jag går in på denna sida är att ni oftast är snabbast med uppdateringar runt Twilight, vilket jag är intresserad av. Ofta dyker även Rob upp, vilket jag är ännu mer intresserad av. Kristen som person har jag ingenting emot, men som skådespelerska anser jag att hon är extremt begränsad.



Som sagt, alla har rätt till en egen åsikt och blir inte världen lite mer intressent om vi alla inte tycker samma sak?
Tid: 22:32:05
Datum: 2011-02-05
agnes
Kristen är en underbar skådespelerska så hon skulle helt klart kunna spela snövit. Men jag vet inte om jag vill att hon ska spela snövit för att det är en så typisk saga. Jag gillar att hon spelar filmer som är lite mer nytänkande och mer karaktärsdrivande. Det är inte så många andra som gör det och jag gillar att se tjej-roller som är som personer och inte bara stereotyper.. :P

men antagligen så skulle hon göra sin egen tolkning av snövit, så snövit ändå skulle vara en stark person och inte helt beroende av prinsen.. men ja, ja har inte läst manuset så ja vet inte :P
Tid: 05:06:38
Datum: 2011-02-06
Z
Kanke kristen ska ta rollen after all... så att personer som Linnea inte kan komma fram med argument till att hon är en begränsad skådespelerska.
Tid: 12:28:57
Datum: 2011-02-06
Klara
Kristens roller är kanske inte så himla olika varandra men det är nog därför hon väljer dem. Hon spelar roller som betyder något för henne och som andra kan "relatera" till. Som the messenger är en tjej som är helt ensam inte ens hennes familj tror på henne, catch that kid är om hur mycket en familj betyder för henne. Alla hennes roller betyder något och är inte bara en roll som vem som helst kan spela. Jag tror hon lätt skulle kunna spela vilken roll som helst men att hon väljer de som är viktigt för henne gör Kristen bara mer unik.



Är inte så bra på att skriva sånt här men hoppas ni förstår vad jag menar :)
Tid: 15:52:28
Datum: 2011-02-06
Emmy
Jag skulle verkligen se fram emot denna filmen om Kristen valde att spela snövit. Jag tror utan tvekan att hon skulle klara av att sepla rollen och göra en egen tolkning av den. Hennes utseende skulle också passa perfekt! så jag hoppas verkligen att vi får se Kristen som snövit, det skulle verkligen blir grymt bra och speciellt!
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar