Liz Phair realterar till Kristen


I en intervju av Gothamist med sångerskan Liz Phair berättar hon att hon realterar till Kristen.

Fråga: Rolling Stone kallade ditt album Exile In Guyville ett av de 500 nästa någonsin, och nyligen gjorde du en turne som stödjer dess återutgivning där du framstädde albumet från början till slut. Jag har pratat mycket med andra artister som har gjort skivor som är milstolpar i folks huvuden, och för dem kan det vara en börda lika mycket som en välsignelse. My Bloody Valentine dyker upp i mina tankar. Och för dig var det här ditt debutalbum. Finns det en nackdel med att ha startat med så här mycket framgång?

Liz: Det var det. Det fanns mycket negativt med det, för när jag jobbade med den skivan var jag inte lycklig alls. Jag fick panik och var verkligen inte förberädd. Jag hade aldrig uppträtt och plötsligt kommer att för att se mig uppträda. Vi pratar om typ, bara släng upp någon på scen, men med reportrar och skit. Jag blev minimalt anorektisk tror jag. Jag tittar bara tillbaka på några av bilderna och jag kanske såg bra ut modemässigt men jag tycker inte att jag var det - jag kan se att det inte var hälsosamt smal. Jag kände mig personligt påhoppad. Ibland tittar jag på Kristen Stewart, och på sättet hon är och jag kan relatera till det vid den tiden. Och det blev även, alla ville bara ha Guyville igen.

Källa

Skrivet och översatt av: Jossan
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar