Stephenie Meyer om bland annat Bellas bröllopsklänning


Om ifall hon någonsin kommer skriva fler böcker om Edward och Bella:
"Historien har redan berättats, och jag tvivlar på att jag någonsin kommer att skriva en till bok som baseras på samma karaktärer."

Det mycket efterlängtade bröllopet mellan Edward och Bella har inte spelats in än, men den ännu inte avslöjade bröllopsklänningen har passats på Stewart.
"Det är en så intressant mix." säger Meyer. "Den har en vintagestil, men på samma gång finns det någon skrapt med det. Den är riktigt vacker. Och sedan på Kristen - åh, hon ser fantastisk ut i kläder - och i den där klänningen är hon så smidig och otrolig."

Några mysterier återstår

En fråga hon inte vill svara på: Om varulven/skepnadsskiftaren Jacob och Renesmee, och människa/vampyr-hybriden som är barn till Edward och Bella, kan få barn. (Jacob är en tonåring, men bebisen Renesmee åldras i en väldigt påskyndad hastighet.)
"Det är en fråga jag förbehåller rättigheten för att inte svara på, eftersom det finns en chans att jag går tillbaka till deras historia."

En del av Breaking Dawn har filmats i Baton Rouge från Oktober till mitten av Februari, and Meyers make, Pancho, som nu är en hemma-pappa, och deras tre söner Gabe, 13, Seth, 10, och Eli, 8, förflyttade sig från Arizona till Baton Rouge för att vara med henne. Sedan packade de ihop och åkte med henne till Vancouver. Inspelningen förväntas avslutas någon gång i april.

Meyer säger att den första Breaking Dawn-filmen kanske kommer att sluta "när Bella öppnar sina ögon som vampyr. Det är så det har filmats. De kan fortfarande göra det på något annat sätt, men jag tror att det är den generella idén. Man måste typ ha kommit dit i den första filmen. På det sättet har du all tid i världen på dig att utforska livet som vampyr och de entusiastiska första ögonblicken."

Det har inte nått henne ännu

Om inspelningen av födseln av Bellas och Edwards baby, Renesmee, som i boken är skrämmande och hemsk, säger hon:
"Jag har bara sett en grovklippning och det är delar som saknas, men jag känner inte att det är grafiskt. Man ser det inte, men man vet vad som hänt. Det är känslosamt. Det känns inte skräckinjagande. Det finns med blod, antagligen den största mängden vi någonsin sett i serien. Men allt är lite flytande just nu; vi får se sen i den sista klippningen."

I och med den andra Breaking Dawn-filmen som inte kommer ut förrän 2012, kommer Meyers känslomässiga kontakt med Twilight-världen att vara intim under alla de kommande månaderna. Hon har väntat på ögonblicket när slutet på allt träffar henne.
"Jag vet inte när det kommer att nå mig." säger hon. "Men jag vet att det kommer att göra det, och vid den tiden kommer jag att vara en snyftande röra på golvet."

Källa 
Bildkälla

Skrivet och översatt av: Jossan
Tid: 13:16:20
Datum: 2011-03-31
Bella
Hoppas de slutar första delen när hon öppnar ögonen som vampyr, precis så jag ville ha det!
• Diskussion är tillåtet, men inga kränkande eller rasistiska kommentarer. Tack!
• Länkar till bilder som inte släppts officiellt av filmbolagen raderas.
• Innan du ställer en fråga, läs igen vår FAQ. Din fråga kan redan vara besvarad och vi kommer då inte att svara på den igen.
• Svar på frågor skrivs i samma inlägg du kommenterar (förutom förfrågningar om länkbyten). Ska vi svara i din blogg, skriv det i din kommentar.
• Reklam raderas i de fall den inte skrivs i våra veckoposter.
• Spam raderas. Vi tvekar inte för att blockera IP-nummer vid upprepade spamkommentarer.
• Ibland kan det se ut som om din kommentar inte skickats. Oroa dig inte, den har troligen gjort det. Är du osäker så skicka den igen. Råkar det bli dubbla kommentarer raderar vi den ena.

Kom ihåg mig?
Namn


E-mail [dold]


URL


Kommentar